Мова - далеко не тiльки "засiб спiлкування", тобто передачi "вже готових думок", як нас усiх учили в iмперськiй школi. Куди серйознiша її мiсiя - бути способом народження тих думок: коли "нема мови", людинi просто-напросто "нема чим думати"
[Оксана Забужко]

РЕКЛАМА

Останні новини

Чому вчать народні казки? Друк e-mail
Написав Лебедь (mio) Михайло   
Вівторок, 03 серпня 2010, 13:39

alt„Солом’яний Бичок” (сучасна інтерпретація)

Господарство Діда з Бабою переживає фінансово-економічний колапс. Аби вийти з ситуації та чимось зайняти Бабку, Дід вводить на ринок новий продукт – бичка зі смоли та соломи. Спокусившись безплатністю смоли, місцеві мешканці лісу потрапляють у пастку до Діда. І той, погрожуючи насильницькою смертю, змушує звірів відчужувати майно третіх осіб. Коли бюджет господарства Діда з Бабою почав наповнюватись за рахунок пасивів, Солом’яного Бича списують, і він згодом розтає на сонці.

 

alt„Івасик Телесик” (сучасна інтерпретація)

В той час, як малий Івасик за всю родину займається риболовством, досвідчена Баба Яга займається кіднепінгом і канібалізмом. Природно, що Яга одного разу викрадає Івасика. Але хлопчик обманним чином підлаштовує так, що вона з’їдає власну дочку. Яга лютує. Івасик змушений просити допомоги у мешканців лісу. Але і коваль, і більшість гусей або працюють на Ягу, або байдужі до проблем Івасика. Нарешті хлопцю щастить, і Івасик повертається до родини Телесиків, які навіть не оголошували його в розшук...

 

alt„Коза-дереза” (сучасна інтерпретація)

Дід проганяє усю свою сім’ю з хати, повіривши наклепам Кози, яку не так давно знає. Згодом сама Коза здійснює рейдерське захоплення помешкання Зайчика. Місцеві звірі обурені. Але чутки разом з низьким рівнем самоорганізації лісних жителів роблять свою справу – жоден з них не може витримати розмови з Козою „по понятіям”. І лише місцевий „авторитет” Рак зумів повернути в ліс стабільність.

 

alt„Пан Коцький” (сучасна інтерпретація)

Кіт пенсійного віку Коцький потрапляє під кадрове скорочення, оскільки його навички й вміння більше не відповідають займаній посаді. Коцький опиняється в лісі, де видає себе за жорстокого та нещадного „авторитета”. Місцеві звірі легко купуються на обман. За відсутності опору громадськості Коцький експропріює їхнє майно. Аж раптом старі звички викривають справжній соціальних статус кота Коцького. 

 

 


Ілюстрації К. Шалварової. У публікації також використана монета Придністровського республіканського банку.


 


Взято з Неофіційної газети

 

Просвітянські видання

Василь Чепурний

Акурайку

Категорія: Просвітянські видання

Максим Рильський, Максим Рильський

Життя духовного основа

Категорія: Просвітянські видання

Ніна Солтановська, Ніна Солтановська

"Хто ми?"

Категорія: Просвітянські видання

Ніна Вітушко, Ніна Вітушко

"Просвіта" - наша доля

Категорія: Просвітянські видання


Книги ВЦ "Просвіта"

Цей день в українській історії

There is no important events to show

Авторські блоги

Друзі сайту

Всеукраїнська тижнева газета Сіверщина Молода Просвіта
МВарта Просвіта
НСПУ Портал Українців Одещини

©2007 - 2023 Вільний просвітянський портал "Просвітянин". Всі права захищено.
Дизайн розроблено Avis. Кооринатор сайту - Ольга Пугач. Адміністратор - Анатолій Пікуль
Hosted by OpenPortal
Вся інформація, що розміщена на сайті, взята з відкритих джерел.
[Vox.com.ua] 
Портал українця